Subject: FW: Ettepanek kehtiva õigusruumi muutmiseks seoses tulekustutite nõuetega mootorsõidukile ja selle haagisele
From: "Sven Nurk" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Wed, 2 Oct 2024 11:50:53 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Meie poole pöördus ettevõte, kes toob Eestisse uut tüüpi tulekustuteid, mis 
on kergemad, kui 1 kg. Praegu on alla 3,5 tonnise täismassiga sõidukites 
nõutud vähemalt 1 kg tulekustutusainega kustutit, üle 3,5 tonnise 
täismassiga mootorsõidukites 2 kg ja üle 17 istekohaga bussis 6 kg kustutit. 
Kustutite nõuded mootorsõidukitele on varasemalt olnud kehtestatud 
tuleohutuse seaduse aluse siseministri määrusega, kuid see on nüüdseks 
kehtetuks tunnistatud ja nõuded mootorsõidukite kustutitele on kehtestatud 
liiklusseaduse alusel majandus- ja kommunikatsiooniministri 13. juuni 2011. 
a määrusega nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded 
varustusele“, mis kuulub praegu Kliimaministeeriumi pädevusse. Kuna 
Kliimaministeeriumil ja meie valitsemisala valitsusasutustel tulekustutite 
alal pädevust ei ole, siis küsime Päästeameti hinnangut, kas manuses 
viidatud kustutid on võrdväärsed praegu mootorsõidukites nõutavate 
kustutitega ja kas võiks neid lubada kasutada nende asemel?

Lugupidamisega

Sven Nurk

peaspetsialist

teede- ja raudteeosakond

tel. 625 6498

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kliimamininsteerium

Suur-Ameerika 1,

Tallinn 10122

From: Kliimaministeerium info <[email-masked]>
Sent: Monday, September 23, 2024 10:55 AM
To: [email-masked]
Subject: FW: Ettepanek kehtiva õigusruumi muutmiseks seoses tulekustutite 
nõuetega mootorsõidukile ja selle haagisele

From: OÜ PROLA <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 23, 2024 8:00 AM
To: Ain Tatter <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Jürgo Vahtra 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ettepanek kehtiva õigusruumi muutmiseks seoses tulekustutite 
nõuetega mootorsõidukile ja selle haagisele

Lugupeetud Kliimaministeeriumi ja Transpordiameti esindajad!

Edastan ettepaneku kehtiva õigusruumi muutmiseks seoses tulekustutite 
nõuetega mootorsõidukile ja selle haagisele.

Ettepanek on lisatud manusena.

Lugupidamisega

Ats Mattias Tamm

Juhatuse liige

OÜ Prola

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.